(travanj 2013.- kolovoz 2013.)
Evaluacija procesa za pojedina vremenska razdoblja
Cilj – SENZIBILIZACIJA I EDUKACIJA UPRAVLJAČKOG TIMA, ZAPOSLENIKA, SINDIKATA, STRUČNIH TIMOVA, RADNIKA CENTRA
- Osnivanje Radnih skupina i Središnje stručne službe
- Sastanci ministrice i članova MSPM-a s predstavnicima roditelja, sindikata, korisnika, upravnog vijeća.
- Sastanci članova Radne skupine s radnicima po službama i podružnicama.
- Edukacija ( UPI i COO VALIDUS) 1 voditelj, 10 viših asistenata, 34 asistenta, 7 stručnjaka za osobno usmjereno planiranje, obilazak stanova, vježbe, trening-UPI, COO VALIDUS.
- Potpisivanje sporazuma o suradnji ( MSPM – CR Zagreb)
Ažuriranje podataka
- Master plan 2010. godine
- Definiranje zaposlenika ( promijena strukture)
- Procjena korisnika ( s obzirom na stvarne potrebe, zdravstveni i socijalni indikatori)
- Procjena korisnika za izlazak u Prvu službu organiziranog stanovanja
Priprema korisnika
- Individualni i grupni razgovori
- Usvajanje vještina i kompetencija kroz programe
- Samozastupanje ( prava, odluke, stavovi )
- Osobna bilježnica- moj život
- Osobno usmjereno planiranje
- Stručni timovi – stručnjaci, korisnici , roditelji
- Inicijalni intervju – osobni podaci, krugovi podrške, potrebe
- Obilazak stanova- UPI – primjer dobre prakse
Priprema roditelja/ skrbnika
- Anketiranje
- Sastanci ( male i velike grupe )
- Sastanak s članovima timova i predstavnicima po podružnicama
- Sastanci s predstavnicima UPI-a i predsjednicom
- Višekratni razgovori s roditeljima u otporu
- Obilazak po stanovima UPI
- Stručni timovi – obavijest o planiranom procesu
Vremensko razdoblje:
- studeni 2012. – lipanj 2013. godine
Prelazak korisnika u stanove – pripremna faza
- Suglasnost roditelja
- Poslan popis korisnika MSPM i Centrima socijalne skrbi
- Dokumentrianje pripreme ( UPI Podprojekt veljača 2013.- sječanj 2016.)
Pronalaženje stanova
- Oglašavanje i pronalaženje stanova
- Sklapanje i ovjeravanje ugovora s vlasnicima
- Plaćanje najmova, troškova režija,
- Opremanje stanova
- Korištenje projektnih financijskih sredstava ( Institut otvoreno društvo )
- Na raspolaganje dobivena kuća i dva stana ( AUDIO – MSPM )
Dodatna edukacija
- za voditelja i zastupnike ( raspolaganje financijama, organizacija službe )
- planiranje dinamike izlazaka korisnika ( UPI, CO VALIDUS )
- Tehnički prijem (MSPM zahtjev )
- Higijenski minimum ( zahtjev ZZJZ)
- Adrese korisnika ( obavijest Centrima socijalne skrbi )
Vremensko razdoblje veljača 2013. – lipanj 2013.
Izlazak korisnika u stanove
- Dokumentiranje procesa ( UPI)
- Obilazak stanova
- Procijena rizika i sigurnosti ( stučnjak zaštite na radu)
- Procijena rizika za svakog korisnika
- Priprema propisane dokumentacije u zajednici ( osoblje )
- Prilagodba stanova sukladno potrebama korisnika ( kada, madrac, krevet, pomagala )
- Poštivanje želje korisnika za izborom podrške i sustanarstva
- Poštivanje standarda o broju korisnika u stanu ( do 5 max. ), tehničkih standarda podrške ( 3 do 4 pružatelja usluge )
- Osigurana 24:00h podrška u adaptacijskom periodu ( 3 mjeseca ), te po procijeni stručnog tima i potrebi i duže
- Smanjivanje mogućih rizika ( pisane upute, mogućnost stalnog kontakta, telefonskog umrežavanja osoba, demonstriranje primjene lijekova i prve pomoći, osnaživanje osoblja, komunikacijske vještine)
- Fleksibilno radno vrijeme osoblja
Izlazni rezultati – prijelaz korisnika u zajednicu
Korisnici:
Paunovac – ukupno 30 korisnika
Sloboština 2 – ukupno 10 korisnika
Sloboština – ukupno 5 korisnika ( djeca )
Ukupno : 45 korisnika do 15.09.2013.
Podrška:
1 voditelj ( vss)
3 zastupnika ( vss)
10 viših asistenata (SSS, BACC.)
28 asistenata (SSS, NKV)
Ukupno : 42 zaposlenika-24:00h podrška
Stanovi
1 stan- trosoban ( tri korisnika )
2 stana – trosobna ( osam korisnika )
7 stanova – četverosobna ( 34 korisnika )
Ukupno : 10 stanova – 45 korisnika
Svi stanovi se nalaze u Zagrebu, u naseljima – Maksimir, Jarun, Vrbani, Vrapče, Sveta Klara, U trine, Sloboština.
Najam stanova – cca 2.700,00 kuna ( s režijama cca. 3.400,00 kuna ) – Institut otvoreno društvo
Mjesečni budžet po korisniku – 1.400,00 kuna – MSPM
Vremensko razdoblje lipanj 2013. – kolovoz 2013.
Specifični ciljevi:
- Definiranje organizacijskih okvira za postojeće lokacije
Aktivnosti
1. Analiza institucionalnog i izvaninstitucionalnog organizacijskog okvira za lokacije- Paunovac, dislocirnau jedinicu Ilica 223, dislociranu jedinicu organizirano stanovanje, Sloboština.
2. Analiza ključnih dokumenata.
– Projektni akcijski plan
– Financijsko izvješće 15.09.2013. za Otvoreno društvo
– Statut Centra (izmjene i dopune)
– Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta (aneksi ugovora o radu)
– Sjednice Upravnog vijeća Centra
– Sjednice Stručnog vijeća Centra
– Otvoreni roditeljski sastanci
- Definiranje organizacijskog ustroja
Aktivnosti
- Analiza organizacijskog ustroja
- Analiza normativnih okvira u odnosu na pružatelje usluga
- Analiza razine podrške u odnosu na potrebe korisnika ( dugotrajna skrb, organizirano stanovanje , uključivanje u radionice )
- Priprema dionika procesa transformacije za lokaciju Orlovac i Drugu službu organiziranog stanovanja
Aktivnosti
- Priprema korisnika Podružnice Orlovac, priprema roditelja / skrbnika, edukacija dijela stručne službe podrške ( 1 voditelj, 10 viših asistenata, 3 zastupnika)
- Prijedlog za ukupno 10 korisnika Podružnice Orlovac za dugotrajnu skrb na Sloboštini 2
- Roditeljski sastanci
Rezultati promjena na razini Centra za rehabilitaciju Zagreb
Opći rezultati
- MSPM odobrava promijenu Statuta Centra.
- Osniva se odjel za zapošljavanje ( Lokacija- Paunovac )
- Donosi se odluka o osnivanju Dislociranje jedinice organizitanog stanovanja kao i njena organizacijska struktura.
- Upravno vijeće Centra donosi odluku o promjeni djelatnosti – podružnice Paunovac i Sloboština kojom se ukida smještaj u institucionalnom obliku.
Specifični rezultati
Lokacija Panovac
- Od 01.09. 2013. godine pruža usluge psihosocijalne rehabilitacije, radne rehabilitacije, aktivnog zapošljavanja na otvorenom tržištu rada ( 46 korisnika Centra i 10 osoba s HZZ-a )
- Prenamjena kuhinje – cattering za dio radionica – 150 obroka
- Restrukturiranje radnih mjesta sukladno potrebama drugih lokacija
- 45 korisnika iz radionica prešlo je u odjel za zapošljavanje na Lokaciju Paunovac
- Stvoreni su uvijeti za uključivanje sadašnjih i budućih korisnika organiziranog stanovanja u radionice lokalnim zajednicama
Lokacija Sloboština
- Prijelaz ukupno 5 djece u Stambenu zajednicu
- Integrirani sati nastave s redovnim učenicima Osnovne škole Otok- projekt
- Novi rehabilitacijski programi
- Senzorička integracija
- Glazboterapija , terapija plesom
- Savjetovalište za roditelje
- Haloterapija, komplementarne terapije – projekt
- Hortiterapija – Agronomski fakultet- projekt
- „Festival prijateljstva“
- Replikacija programa stručne pomoći u obitelji (patronaža) – projekt
Lokacija Dislocirana jednica organizirano stanovanje
Priprema korisnika za uključivanje u radionice Centra
- Priprema uvjeta (obilazak , procjena, dogovor s voditeljima i zastupnicima)
- Organiziranje podrške ( pratnja, prijevoz )
- Osobno usmjereno planiranje korisnika (organiziranje, krugovi podrške, facilitiranje, dokumentiranje)
- Uključivanje u život lokalne zajednice
- Planiranje budućih aktivnosti
- Proširivanje krugova podrške (volonteri, studenti)
Uključivanje korisnika u radne aktivnosti i osnovno školsko obrazovanje
Osigurana podrška
- Korištenje javnog prijevoza uz pratnju asistenta – ukupno 35 korisnika
- Prijevoz korisnika u organizaciji Centra za rehabilitaciju Zagreb – ukupno 8 korisnika
- Samostalni odlazak korisnika – ukupno 2 korisnika
Uključivanje korisnika u radne aktivnosti
- Radionica Paunovac – ukupno 12 korisnika
- Radionica Jarun – ukupno 7 korisnika
- Radionica Stenjevec – ukupno 2 korisnika
- Radionica Sloboština 2 – ukupno 4 korisnika
Uključivanje korisnika u osnovno školovanje po posebnom planu i programu za učenike s većim teškoćama u razvoju
- Sloboština – ukupno 5 korisnika
- Paunovac – ukupno 2 korisnika
Uključivanje korisnika u život lokalne zajednice
- Kontinuirano sudjelovanje u aktivnostima – briga o sebi, poslovi u kučanstvu, slobodno vrijeme, usvajanje novih znanja i vještina, izleti, izlasci, kontakti s obiteljima, razvijanje samoodređenja, samozastupanje, osnaživanje.
Napredak i zanimljivosti
- Veći dio korisnika prihvaća stan kao svoj dom,
- Veći dio korisnika prihvaća razne aktivnosti u stanu,
- Zadovoljni su i aktivni u izboru aktivnosti izvan stana ( izlasci i izleti )
- Vidljiva je pozitivna promjena u općem raspoloženju nekih korisnika , izostaju izazovna ponašanja.
- Raste razina vještina ( u socijalizaciji, komunikaciji s okolinom )
- Održano je sedam sastanaka osobno usmjerenog planiranja ( MAPA, PUT )
- Većina korisnika je tijekom prijepodneva uključena u radionice
- Petero ih je zaposlenih ( rad u kuhinji, poslovi čišćenja, dostava, rad na porti), na Paunovcu i privatnoj tapetarskoj radnji
- Dio korisnika samostalno odlazi javnim prijevozom na posao ili radionicu, ostali korisnici koriste javni gradski prijevoz uz pratnju ili organizirani prijevoz.
- Korisnici se samostalno snalaze u naselju –odlaze u trgovinu, crkvu, kafić, igralište.
- Uključenost u zajednicu – crkveni zbor, povezivanje sa susjedima iz Župe, o0dlazak na hodočašće, razmjena kontakata.
- Trening JUDA u zajednici , Bowling, odlazak na plivanje na bazen Utrine.
- Upoznavanje susjeda u zgradama, pozitivna iskustva.
- Redoviti telefonski kontakti s obiteljima ( obostrani ), posjete roditelja, obitelji i prijatelja.
- Odlazak u kino, na koncerte i sportske utakmice.
- Pozitivne reakcije roditelja – roditelji sami iskazuju zadovoljstvo stanovanjem u zajednici, zadovoljni su pružanom uslugom i ovaj oblik stanovanja i skrbi preporučuju drugima.
Vremensko razdoblje rujan-listopad 2013.
Dugotrajna skrb
- Procjena i utvrđivanje potreba za dugotrajnom skrbi korisnika Podružnice Orlovac i Podružnice Sloboštine 2
Instrumenti procjene dugotrajne skrbi
- Indikatori potrebe za zdravstvenom njegom
- Skala za procjenu aktivnosti svakodnevnog življenja ( IADSL)
- Indikatori kvalitete dugotrajne skrbi starijih osoba ( priručnik )
Rezultati procjene i potreba
- Sloboština 2 – ukupno 22 korisnika
- Orlovac – ukupno 10 korisnika
- Centar za rehabilitaciju Stančić – ukupno 10 korisnika ( projektni prijedlog )
Vrijeme aktivnosti listopad / studeni 2013.
Stranice priredile članice Radne skupine pri Ministarstvu socijalne politike i mladih Blaženka Filić – Vulin, Ružica Stipčić i Ada Filipaj.