ETIČKI KODEKS SLUŽBE ORGANIZIRANOG STANOVANJA CENTRA ZA REHABILITACIJU ZAGREB
-
Temeljne vrijednosti i načela
Članak 1.
Kodeks je utemeljen na etičkom kodeksu Centra za rehabilitaciju Zagreb.
Članak 2.
Svi pružatelji usluga u Službi organiziranog stanovanja dužni su poštivati temeljna ljudska prava, ljudsko dostojanstvo i ljudske vrijednosti svih osoba.
Članak 3.
Svi pružatelji usluga u organiziranom stanovanju dužni su pružati podršku osobama s intelektualnim teškoćama, njihovim obiteljima i široj zajednici.
Članak 4.
U središtu svakog oblika podrške je korisnik, osoba s intelektualnim teškoćama i njegovi interesi.
Članak 5.
Usluge organiziranog stanovanja temelje se na punom uvažavanju svake osobe s intelektualnim teškoćama u skladu s njezinim sposobnostima, željama i mogućnostima.
Članak 6.
Svi pružatelji usluga u organiziranom stanovanju dužni su štititi vrijednosti Službe i predstavljati je u javnosti na primjeren način.
-
Odnos prema korisnicima usluga
Članak 7.
Tijekom pružanja podrške svi pružatelji usluga dužni su čuvati dostojanstvo i privatnost osoba s intelektualnim teškoćama.
Članak 8.
Korisniku je potrebno osigurati mogućnost izbora podrške (razina, pružatelj usluga) na način da dobije sve informacije prije donošenja odluke o izboru.
Članak 9.
Korisnik ima pravo vrednovati i procijeniti kvalitetu podrške koja mu se pruža.
Članak 10.
Korisnik ima pravo uložiti prigovor na postupke pojedinih članova krugova podrške i dobiti odgovor na uloženi prigovor.
Članak 11.
Svi pružatelju usluga su dužni kod osobe kojoj se podrška pruža razvijati njezinu pozitivnu sliku o sebi, samopouzdanje, samopoštovanje, samoaktualizaciju i samoodređenje.
Članak 12.
Osnovni model podrške u organiziranom stanovanju za svaku osobu zasniva se na principu osobno usmjerenog pristupa.
-
Odnos prema pružateljima usluga
Članak 13.
Svi djelatnici organiziranog stanovanja dužni su zaštititi pojedinca, osobu s intelektualnim teškoćama od svih oblika zlostavljanja i zlouporabe, te su isto dužni prijaviti, čak i u slučaju sumnje, nadležnima.
Članak 14.
Svi pružatelji usluga dužni su cjeloživotno se obrazovati, koristiti suvremene pristupe u svom radu, a svoja znanja dužni su razmjenjivati s drugim stručnjacima.
Članak 15.
Svi djelatnici organiziranog stanovanja dužni su poticati uljudbenu i nenasilnu komunikaciju.
Članak 16.
Svi djelatnici organiziranog stanovanja dužni su promicati zadane standarde kvalitete (Ministarstvo socijalne politike i mladih), procedure i pravila.
Članak 17.
Svi djelatnici organiziranog stanovanja dužni su štititi sve povjerljive i povjerene im podatke u svezi korisnika i njegove obitelji kao profesionalnu tajnu.
-
Odnosi s javnošću
Članak 18.
Služba organiziranog stanovanja je svojim programom i djelatnošću otvorena ukupnoj javnosti. Važno je zaštititi privatnost pojedinca, uvažavati njegovu volju za uključivanjem u određene aktivnosti te osigurati tajnost podataka.
Članak 19.
Odnosi s javnošću putem medija su poželjni. Korisnik u medijima istupa svojom voljom ili uz pristanak roditelja i skrbnika.
Članak 20.
Osoblje organiziranog stanovanja u javnosti istupa uz suglasnost ravnateljice Centra ili drugih ovlaštenih osoba.
-
Odnosi prema imovini
Članak 21.
Pružatelji usluga u organiziranom stanovanju dužni su odgovorno se odnositi prema imovini korisnika i imovini najmodavca.
Članak 22.
Korištenje imovine iz članka 21. u privatne svrhe nije dozvoljeno.
Članak 23.
Nepoznavanje ili nerazumijevanje ovog Kodeksa ne opravdava neetično ponašanje.
-
Etičko povjerenstvo
Članak 23.
Korisnik organiziranog stanovanja je član Etičkog povjerenstva Centra.